„The Social Dilemma“ dokumentarni je film u kojem stručnjaci koji su radili u samom vrhu Facebooka, Googlea, Instagrama, Twittera, Pinteresta i drugih mreža progovaraju o tome kako su i sami sudjelovali u kreiranju virtualnog čudovišta koje nas, kako tvrde, kontrolira 100 posto vremena.
Uz bivše zaposlenike, u dokumentarcu sudjeluju i drugi stručnjaci koji nam prezentiraju kako divovske korporacije pogađaju ljudsku psihu kako bismo bili što ovisniji. Svaka obavijest, svaki ton, svaki lajk pokreće cijelu reakciju u nama zbog koje se stvara ovisnost.
Koji je rezultat odrastanja online? Snažan udarac na mentalno zdravlje. Dolaskom društvenih mreža zabilježen je nagli porast anksioznosti, depresije, samoozljeđivanja i pokušaja ubojstva – posebice mladih generacije Z.
Društvene mreže postale su neizbježan dio naših života i tu će i ostati. Prate nas od najranijih godina, preko škole do fakulteta, pa i kasnije. Najvažnija lekcija iz ovoga filma nije da deaktiviramo sve društvene mreže, već da dobro propitujemo sve što čitamo na internetu, educiramo našu djecu o važnosti odgovornog korištenja društvenih mreža i ono najbitnije, čuvamo svoje i njihovo mentalno zdravlje.