Učenici 3. razreda prvi put čitat će dječji roman. “Čudnovate zgode šegrta Hlapića” Ivane Brlić-Mažuranić klasik je kojega djeca obožavaju, a odrasli se rado prisjećaju.
Međutim, ovaj je roman nastao davno, neke izraze djeca više ne znaju, promijenio se svijet i promijenili su se običaji. Zbog toga je u knjižnici održana uvodna radionica, prvenstveno kako bi učenici krenuli u čitanje s predznanjem o pojmovima koji su njima danas strani.
Prvo smo raspravili o pojmu “šegrt”. Nakon što smo iz Rječnika hrvatskoga jezika naučili da je šegrt pomoćnik obrtniku – majstoru, raspravili smo o socio-ekonomskom statusu djece tog vremena. Bilo je to vrijeme kada su djeca morala raditi, a siročad nije imala nikakva prava.
Nakon pročitanog malog dijela romana, učenici su zaključili kakav je Hlapić i u kakvoj situaciji živi. Također su pokušali pretpostaviti kakve su to zgode koje će on doživjeti.
Čizma je simbol ovoga romana i pokretač radnje. Premda učenicima nije otkriveno kako čizme utječu na fabulu, znaju da je Hlapić radio kod postolara. Nakon potrage za značenjem riječi postolar, razgovarali smo i o gotovo izgubljenim starim zanimanjima, kao što su postolar i kovač. Na kraju radionice, a prije posudbe knjige, učenici su u čizmu nacrtali svoju avanturu ili zgodu u kojoj su se jednom u životu našli.






