Datum objave: 16. listopada 2025.
Kategorija: Knjižnica

Moja čizma u avanturi

Učenici 3. razreda prvi put čitat će dječji roman. “Čudnovate zgode šegrta Hlapića” Ivane Brlić-Mažuranić klasik je kojega djeca obožavaju, a odrasli se rado prisjećaju.

Međutim, ovaj je roman nastao davno, neke izraze djeca više ne znaju, promijenio se svijet i promijenili su se običaji. Zbog toga je u knjižnici održana uvodna radionica, prvenstveno kako bi učenici krenuli u čitanje s predznanjem o pojmovima koji su njima danas strani.

Prvo smo raspravili o pojmu “šegrt”. Nakon što smo iz Rječnika hrvatskoga jezika naučili da je šegrt pomoćnik obrtniku – majstoru, raspravili smo o socio-ekonomskom statusu djece tog vremena. Bilo je to vrijeme kada su djeca morala raditi, a siročad nije imala nikakva prava.

Nakon pročitanog malog dijela romana, učenici su zaključili kakav je Hlapić i u kakvoj situaciji živi. Također su pokušali pretpostaviti kakve su to zgode koje će on doživjeti.

Čizma je simbol ovoga romana i pokretač radnje. Premda učenicima nije otkriveno kako čizme utječu na fabulu, znaju da je Hlapić radio kod postolara. Nakon potrage za značenjem riječi postolar, razgovarali smo i o gotovo izgubljenim starim zanimanjima, kao što su postolar i kovač. Na kraju radionice, a prije posudbe knjige, učenici su u čizmu nacrtali svoju avanturu ili zgodu u kojoj su se jednom u životu našli.

Pročitajte još

Prije čitanja – motivacija

Prije čitanja – motivacija

Učenicima je ponekad teško pronaći volju i motivaciju za književna djela za cjelovito čitanje. Čitanje je vještina koju trebamo "brusiti" cijeloga života i temelj je svim ostalim vještinama potrebnima za život. Prošle nastavne godine započeli smo s praksom redovitih...

Što su čitali naši učitelji?

Što su čitali naši učitelji?

Ove nastavne godine u knjižnici se provela aktivnost "Spoj na slijepo s knjigom". Djelatnici škole koji su željeli sudjelovati, nasumično su izvlačili brojeve, a svaki je broj bio dodijeljen jednoj knjizi. Nakon čitanja ispunili su kratku anketu. Neki općeniti podatci...

Skip to content