Mjesec hrvatske knjige obilježili smo različitim aktivnostima u školskoj knjižnici. Tema Mjeseca bila je „Pričaj mi…“, a odnosi se na važnost pripovijedanja kao očuvanja tradicije i stila odgajanja djece.
Učenici 5.a razreda imali su dvije radionice vezane uz knjigu i čitanje.
Na radionici vođenog čitanja slušali su ulomke iz priče „Lutalica“ Cynthie Rylan. Nakon svakog ulomka učenici su predviđali nastavak priče na temelju informacija kojima raspolažu. Najteži zadatak bio im je predvidjeti kraj priče. Nakon razgovora o pročitanom, pokušali su osmisliti nastavak priče. Ovakve aktivnosti potiču razvoj vještine razumijevanja pročitanog, utječu na razvoj kritičkog mišljenja, poboljšavaju jezične vještine učenika i pridonose razvoju kritičkog mišljenja.
Sljedeća radionica predstavljala je korak dalje: učenici su sami morali osmisliti priču. Prvo smo razgovarali o elementima priče, što sve čini dobru priču i koji dio priče im je najteže smisliti kad je sami sastavljaju. Učenici su se podijelili u tri različite skupine. Svaka je skupina imala zadatak osmisliti jedan element priče: glavni lik, sporedni likovi i tema priče. Mjesto i vrijeme radnje osmislili smo zajedno te su učenici prionuli pisanju priče na radnom listu koji ih je podsjetio na trodijelnu strukturu priče. Neke od uspješnijih priča možete pogledati u prezentaciji.
Učenici 3. razreda održali su sličnu radionicu vođenog pisanja priče. I njihove priče možete vidjeti u prezentaciji, ali to nije sve. Trećaši su i ovog mjeseca imali radionicu motivacije za čitanje lektire. Ova radionica nas je trebala motivirati za čitanje Ezopovih Basni. Nakon razgovora o životinjama i njihovim sposobnostima, pitali smo se što bi bilo kad bi životinje progovorile? Kakve bi bile osobine životinja kad bi se počele ponašati kao ljudi? Učenici su okretali kolo sreće i na taj način dobili po dvije kartice sa životinjama i njihovim osobinama. Imali su zadatak smisliti kratku priču u četiri koraka. Na temelju te priče sastavili su strip u četiri scene.
Naši vrtićanci navratili su u posjet školskoj knjižnici. Nakon razgledavanja prostora i kratkog upoznavanja, s knjižničarkom su odigrali igru pretvaranja „Knjižničarka kaže“. Na stolovima su bile kartice sa zadatcima okrenute prema dolje. Vrtićanci su okretali karticu jednu po jednu i izvršavali naredbe na tim karticama (otvori knjigu, listaj knjigu, šapći…). Kartice u zapravo opisivale poželjno ponašanje u knjižnici.
Učenici 5.b razreda izradili su straničnike koje ćemo poslati u razmjenu knjižničarki Marijani u OŠ Ivane Brlić Mažuranić Orahovica. Naši su straničnici pokušaj pričanja priče u jednoj rečenici (one-sentence stroy), ilustrirani su i plastificirani su. Veselimo se straničnicima koje ćemo dobiti i jako smo znatiželjni i nestrpljivi.
Učenici prvog razreda imali su pune ruke posla: trebalo je od jedne obične kutije za cipele napraviti knjižnicu iz snova. Za početak su u knjižnicu stavili police, stolove i fotelje. A onda su se prepustili mašti i u knjižnicu stavili ono što bi njihova knjižnica iz snova trebala imati. Ovdje su se našli miš, mačka i pas, pravo pravcato drvo, hrpa lopti, plišanci, sladoled, srca, a za stolom sjede Ronaldo i Mbappé. Knjižnicu u kutiji možete pogledati u našoj knjižnici.
Učenici drugog razreda u knjižnici su učili o dječjim časopisima. Kako izgledaju časopisi, koliko često izlaze, koji su dijelovi časopisa stalni, a koji se mijenjaju – sve su to naučili u jednom školskom satu. Umorili su se pretražujući časopise, ali su i osmišljavali naslove svojih dječjih časopisa. Jedan je učenik čak i napisao priču inspiriran svojim zamišljenim časopisom o elektrici.
Bilo je puno lijepih druženja u knjižnici, nadamo se da će ih biti i više! Mjesec hrvatske knjige podsjeća nas na bogatstvo domaće književnosti i važnost čitanja kao temelja kulture i znanja. Ova manifestacija potiče sve generacije na istraživanje hrvatskih autora i promiče ljubav prema pisanoj riječi. Čitanje nas povezuje, inspirira i unaprjeđuje naš svijet. Čitajte i volite knjige.
Mjesec hrvatske knjige, autor: Eva Turza Mitrović